Skip to content

Zelluf doen! – Wrap a bracelet

augustus 21, 2009

Het is onwijs leuk om armbandjes te dragen (vind ik) en al helemaal wanneer je ze zelf hebt gemaakt! Ik ga jullie nu laten zien hoe je zelf een armbandje a la ‘’Wrap a bracelet’’ kan maken. Dit is een iets simpelere manier dan je misschien eerder hebt gezien.

Wat heb je nodig?

– Drie (nep) suède of leren veters. Deze kan je bij de meeste hobby winkels wel kopen.
De prijzen verschillen nogal. De mijne kosten €0,65 cent per stuk!

– Kralen met een gat er in. Het gat moet groot genoeg zijn om de ‘’veter’’ er door heen te kunnen halen. Of andere leuke steentjes.

– Misschien heb je iets leuks (een klein poppetje, een sterretje o.i.d.) aan een hangertje.
Dit kun je er ook tussen hangen. Iets met een hangertje er aan is zelfs handiger.

– Al met al kan je het beste 6 à 8 kralen en/of hangertjes nemen. Je kunt natuurlijk altijd meer of minder doen, het is maar een advies.

31
Deze spullen gebruik ik voor mijn armband!

Let’s start!

Neem de 3 ‘’veters’’ en maak een knoopje in de bovenkant zodat ze met z’n drieën aan elkaar vast zitten. Begin nu te vlechten.

32

Na elke ongeveer 10 centimeter kun je een kraal of hangertje aan een van de drie ‘’veters’’ rijgen en door vlechten.

33

Als je alles er aan hebt hangen en hebt gevlochten, maak je aan de onderkant ook een knoopje. Tadaah! Je armbandje is af.

1

Dit is de mijne van dichtbij. Die ‘’sluiting’’ die je rechts ziet heb ik er voor de sier tussen gehangen. Hij dient dus niet als sluiting. Binnenkort plaats ik wel een artikel over ‘’Wrap a bracelet’’ met sluiting!

2

Hij is af! Ik heb trouwens met de ‘’veters’’ de kleuren lichtblauw, donkerblauw en paars genomen. De volgende keer neem ik toch kleuren die meer bij elkaar horen, denk ik.

Voor degenen die het zelf ook gaan proberen, veel succes!

No comments yet

Geef een reactie

