Skip to content

Eerste hulp bij een kapotte blush

september 1, 2009

Geen idee waarom, maar vroeg of laat gaan al mijn favorite blushes kapot. Meestal gooi ik ze dan weg, en moet ik weer op zoek naar een nieuwe. Dit keer pakte ik het anders aan!
Ik had op internet al redelijk veel gelezen (en gezien op youtube) over eyeshadow pressing. Dat je losse oogschaduw poeders met vloeistof mengt, en in een potje ‘perst’. Dit ging ik met mijn blush proberen.
Bijna elke uitleg (of filmpje) die ik gezien heb heeft wel een andere techniek en andere vloeistoffen om door de poeder te mengen. Ik heb het zo makkelijk mogelijk aangepakt en gewoon gedaan hoe me leek wat goed was.

DSCF2233

Wat heb je nodig?

– Een zo hoog mogelijke alcohol oplossing (ik heb 96% gebruikt)
– Kommetje
– Lepel
– Een klein, dun plankje (een oud boek met harde kaft kan ook)
– Oude lap
– Een kapotte blush

Zo ben ik te werk gegaan:

Gooi al het poeder wat je nog hebt in het kommetje. Zorg dat alles helemaal tot poeder maakt met het lepeltje.
Nu kunnen we de alcohol oplossing erbij doen. Het is moeilijk te zeggen hoeveel je moet gebruiken, ik heb het op de gok gedaan. Het is de bedoeling dat je een soort van papje krijgt, wat nog wel zo vast is dat het niet uit het kommetje valt als je hem ondersteboven houdt. Giet niet in één keer teveel alcohol bij de blush, gewoon steeds een klein beetje, en dan kijken hoe het wordt.
Het papje kan je nu in je lege blush bakje doen. Sprijd het zoveel mogelijk uit met het lepeltje, en gebruik je vingers als dat nodig is.
Nu wikkel je de oude lap om je plankje of boek heen, en druk dit op je blush. Houd dit een seconde of 20 vast, daarna kan je het er weer afhalen.
Nu heb je je nieuwe blush. Kijk wel uit, hij moet nog uitharden. Het beste kan je hem een nachtje met open deksel in de koelkast laten staan.
Hij is misschien wel niet zo egaal als voor dat hij kapot ging, maar je kunt hem iniedergeval weer gebruiken.

Mijn resultaat:

DSCF2235
De kleur is nog iets donkerder, maar hij is nog niet helemaal uitgehard. Ik ben blij dat ik mijn blush weer heb, en ga deze techniek zeker vaker toepassen!

Vragen? Gewoon stellen!

8 reacties leave one →
  1. september 1, 2009 18:34

    goed idee, leuk gedaan🙂

  2. september 3, 2009 12:17

    Heb het zelf nog niet meegemaakt maar m’n zus wel.

    Dankje voor de tip🙂 dan kan ik haar voortaan helpen.

    Blusht hij nog even goed?

    • Milou (Cherise) permalink
      september 3, 2009 15:17

      Ja, precies hetzelfde als toen ik hem net kocht eigenlijk.🙂 Dus ik ben erg blij!

  3. september 4, 2009 17:55

    Wat een handige tip!

  4. september 4, 2009 21:17

    Wat een handige tip!
    Dit moet ik echt onthouden, want dit gaat me vast en zeker nog een keer van pas komen!😀

  5. kim permalink
    september 5, 2009 13:08

    Ik heb dit ook al meer dan 1x moeten doen😉

    Weetje: om het oppervlak weer mooi egaal te krijgen gebruik ik keukenrol en een glas.

    *Je mengt de kapotte blush met de alcohol
    * je legt er een velletje keukenrol op
    * je kiest een een glas (de onderkant!) die dezelfde diameter heeft en je pressed HEEL hard.
    De keukenrol absorbeert de alcohol en je blush krijgt nog een leuk printje erdoor. Door heel hard het glas in de blush te pressen wordt de blush weer samengeprest zoals je hem kocht!

    • Milou (Cherise) permalink
      september 5, 2009 23:00

      Bedankt voor de tip! Ik zal het snel eens proberen als er weer eens een blush van me overleden is.🙂

Geef een reactie

