Skip to content

Zelluf doen! – Scrub maken (Suikerscrub)

september 21, 2009

Mascha van Beautygloss liet een tijdje terug zien hoe je zelf scrub kan maken.
Dat wilde ik wel eens uitproberen. Je kon een suiker of zout scrub maken. Ik heb ze allebei gemaakt maar laat nu de suiker scrub zien. Over de zout scrub ga ik later deze week posten🙂

Benodigdheden om zelf scrub te maken!Wat heb je nodig?
-Olijfolie
-Suiker of zout (ik heb allebei de varianten gemaakt)
-Etherische oliën (hoeft niet, mag wel)
-Eetlepel
-Potje/bakje om het in te maken/bewaren

Suiker
Nou zoals je misschien al had gezien had ik alleen maar suikerklontjes en geen ”gewone” suiker. Als eerste heb ik trouwens de potjes voor ze zekerheid nog een keer gewassen. Nu heb ik de suikerklontjes kapot gestampt.  Ik heb er zo’n 7 suikerklontjes voor gebruikt. Anders zou ik twee eetlepels aanraden.

SubstantieDan voeg je er een klein scheutje olijfolie aan toe en ga je roeren. Dit heb ik gevoelsmatig gedaan. Maar ik zou niet te veel olijfolie gebruiken. Ik heb het overigens een beetje grof gehouden zoals je hier boven wel kunt zien!
In het potjeHier zie je het uiteindelijke product in een potje. Ik heb er een klein beetje zout doorheen gedaan. Dat leek me wel wat. Ik heb de scrub niet tot een moesje geroerd. Ik heb ‘m dus grof gehouden. Dat vind ik wel fijn voor een lichaamsscrub. Deze scrub is niet  geschikt voor je gezicht!
Ook heb ik er etherische oliën aan toegevoegd. Een heel klein beetje vanille en net ietsje meer mandarijn.
Mijn suiker scrub ruikt lekker fris!

En hoe bevalt de scrub? Ik vind ‘m lekker fris en het geeft wel een schoon gevoel. Ook laat de olie een zacht laagje achter. Één puntje van kritiek is dat ik het gevoel heb dat ik door de suiker een beetje plak.

Binnenkort plaats ik een artikel over mijn zelf gemaakte zout scrub🙂

P.s. Er is een nieuwe poll!

2 reacties leave one →
  1. september 24, 2009 17:38

    Ziet er goed uit, je site ook trouwens!

Geef een reactie

