Skip to content

Henna

oktober 22, 2009

Ik heb het altijd al leuk gevonden om een beetje te experimenteren met verschillende haarkleurtjes, maar ik heb veel liever een spoeling, dan dat ik het echt permanent doe.
Wat ik eigenlijk nog het allerfijnst vind om in m’n haar te doen, is Henna. Henna is een rode kleurstof die wordt gewonnen uit de hennastruik. Veel Afrikaanse, Indische en Arabische culturen gebruiken het voor het maken van tijdelijDSCF2303ke tatoeages.
Ik vind het persoonlijk veel leuker om mijn haar ermee te verven! Het merk dat ik altijd gebruik, heeft 8 verschillende kleurtjes, en een kleurloze. Je moet van de kleuring niet teveel voorstellen, want het blijft een natuurlijk product. Het kan je haar dus niet lichter maken en het heeft dus niet zo veel zin om blonde Henna te nemen als je zelf bruin haar hebt.
Behalve de kleur heeft Henna nog een leuke functie voor je haar: het wordt er dikker van en het gaat er prachtig  van glanzen! Het is gewoon heel goed voor je haar, en het is dus ook een echte fijne behandeling als je het gevoel hebt dat je haar alleen maar slap wil hangen.

Deze Henna heb ik vandaag gebruikt. Goudblond. M’n haar voelt gelijk weer een stuk levendiger aan, en mijn donkerblonde haar heeft een mooie goude glans gekregen. Ik heb mijn Henna trouwens gekocht bij een Indisch winkeltje met veel cadeauartikelen bij mij in de buurt. Maar bij de Tuinen kan je het sowieso ook wel kopen.

Iemand anders die Henna gebruikt?

2 reacties leave one →
  1. oktober 22, 2009 19:54

    op zich vind ik henna wel fijn, zeker rode maar het is altijd zo een gevaar omdat ik ook mijn haar kleur met verf😛 Misschien ga ik nu eens henna weer doen!

    • Milou (Cherise) permalink
      oktober 22, 2009 23:06

      Aah, dat probleem snap ik🙂 dan kan het idd opeens heel anders uitpakken dan verwacht :p

Geef een reactie

